wtorek, 22 marca 2016

5 sposobów na ozdabianie wielkanocnych jajek

zdobienie jaj.jpg

Kredowe jaja

Włóż jajka do czarnego barwnika, a potem weź białą kredę i ozdabiaj nią na wszelkie sposoby. Jest to zapewne bardzo oryginalny sposób na wielkanocne jaja.

Ozdoby z bibuły

Bibuła bardzo ładnie wygląda również na pisankach. A poza tym macie wiele możliwości, bo teraz w sklepach mamy dostęp do wielu rodzajów, jak i kolorów bibuły. Wystarczy, że wytniesz dowolne wzory i przykleisz na skorupkę jajka.

Malowanie ręcznie

Tą metodę chyba wszyscy wykorzystują powszechnie. Chyba nie trzeba więc zagłębiać się w jej tajniki. Powiem tylko, że najlepiej stosuj farby akrylowe albo jakieś dobre flamastry.

Oplecione sznurkiem

Do tego typu dekoracji wykorzystaj włóczki i wstążki. Użyj do tego celu kleju oraz możesz jeszcze dodać blasku przy pomocy brokatu. Na pewno dzięki tej metodzie osiągnięcie piękny efekt, ale musisz też wykazać się cierpliwością, bo to dosyć precyzyjna praca.

Malowanie woskiem

Baardzo efektownie prezentują się wzory malowane rozgrzanym woskiem. Ja zawsze najpierw zamaczam jajko w tradycyjnym barwniku, a dopiero potem robię szlaczki właśnie woskiem. Efekt zawsze jest świetny!

8 komentarzy:

  1. Ile jaj tyle sposobów, jak widać wystarczy tylko trochę kreatywności. Nie słyszałam nigdy o sposobie z kredą, może w tym roku spróbuję :D Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na mojego bloga: http://alicjalis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne te jajeczka :) Ja osobiście stosuję malowanie ręczne albo woskiem :)

    Pozdrawiam
    jakaczuszka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Próbowałaś te sposoby? Fajniej wyglądałby jeszcze ten wpis w zdjęcia jajek zrobionych tymi sposobami ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Probowałam, a zdjęcia pojawią się albo tutaj, albo na instagramie. ;) Tylko muszę je zgrać. ;)

      Usuń
  4. ja uwielbiam flie transferową w kolorze złotym, w tym roku kupiłam taką jadalną i coś czuję, że będzie to świetnie wyglądało:) obserwuję!
    www.kayleenbeauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chyba w ty roku odpuszczę ozdabianie jajek, jakoś nie mam weny :p
    Obserwuje
    Dyed Blonde

    OdpowiedzUsuń