sobota, 26 marca 2016

5 przykazań zdrowych włosów

Systematyczność

Musisz wiedzieć, że aby dostatecznie zadbać o włosy, musisz dbać o nie regularnie. Przecież nie wystarczy, że pójdziesz do drogerii i kupisz odpowiednie kosmetyki - trzeba też ich używać. Powinnaś używać odżywki i szamponu w tym samym tempie, to znaczy, że gdy opakowanie po szamponie stanie się puste, to te po odżywce również powinno się skończyć. Wskazane też jest wykonywanie maseczki i olejowanie włosów - wykonuj to raz w tygodniu. Nie możesz przesadzać z nadmierną troską o włosy, zresztą chyba wiesz, że z niczym nie należy przesadzać. Nie myj zbyt często włosów - to znaczy jak umyjesz co drugi dzień w zupełności wystarczy, oraz nie nakładaj za wiele produktów odżywczych - to tylko obciąży Twoje włosy.

Czas na regenerację

Włosy można podzielić na porowate i wysokoporowate. Te pierwsze bardzo lubią olejki kokosowe i z masłem shea. Natomiast drugie świetnie się zregenerują przy pomocy protein. 

Ochrona przed temperaturą

Jeżeli zbyt dużo używasz temperatury jeśli chodzi o włosy, zakup sobie produkt termoochronny. To na pewno pomoże. Suszenie włosów też nie wpływa pozytywnie na ich wygląd... Po prostu włosy się niszczą.. Dlatego nie susz za każdym razem po umyciu.. Nie używaj też nadmiernie lokówki czy prostownicy.

Rozsądek

Włosy rozczesuj szczotką, która ich nie ciągnie i nie osłabia oraz nieustannie nie wiąż ich gumką. Gdy myjesz włosy, nie spłukuj ich gorącą wodą, jako, że ta otwiera łuski włosowe. 

Zdrowy styl życia

Badajcie się regularnie - stan Twojego zdrowia także wpływa na włosy. Szczególnie jeśli masz anemię czy zaburzenia hormonalne możesz odczuć gorszy stan włosów. Zadbaj również o swoją dietę. Pij dwa litry wody, jedz dużo owoców i warzyw, a także pokarmy zawierające kwasy omega-3 i omega-6. 

A Wy jakie macie sposoby na piękne, lśniące włosy?

Korzystając z okazji, chciałabym złożyć Wam najlepsze życzenia Wielkanocne! Dużo zdrowia, szczęścia, mile spędzonych świąt. Spędźcie je w gronie najbliższych i bądźcie radośni!
Wielkanoc, Jajko, Kolorowy, Kurcząt, Wesołych Świąt

14 komentarzy:

  1. Życzę zdrowych, spokojnych świąt.
    Bardzo fajne porady, na pewno przydadzą się nie jednej osobie.

    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Tobie również życzę wesołych i zdrowych świąt! xx

    FrenchFriesSmile

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy rady, trzeba pamiętać również żeby nie używać szamponów 'kremowych' tylko te przeźroczyste bo tamte obciążają włosy :)

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe i praktyczne, w sumie wiedziałam o każdym napisanym tu słowie ale warto przypomnieć sobie bo z czasem zapomina się tych ważnych zasad :)


    http://allegiant997.blogspot.com/2016/03/wielkanoc-diy.html?showComment=1458928708969#c7981387998415896881

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby takie proste, ale tak trudno jest to wprowadzić w życie. Szczególnie systematyczność! Od zawsze miałam z tym problem ;D
    Hm... trafiłam do Ciebie przypadkiem i widzę, że masz podstawowy szablon z Bloggera. Bardzo lubię bawić się HTMLem, więc jeżeli chcesz, to mogę zrobić Ci jakiś wyjątkowy wygląd bloga, aby kojarzył się z Tobą. Niby nie patrzy się na wygląd, ale to on najbardziej zapada w pamięć czytelnikom! :) Jak coś, to mam na blogu podany kontakt do siebie.
    Zapraszam do siebie: klik! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba jeszcze dodać, żeby nie faszerować włosów szamponami i innymi produktami przepełnionymi chemią. Świetny post i przydatne porady!

    Pozdrawiam,
    http://mademoisellepaulline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wesołych Świąt ! :*
    Obserwujemy ? :)
    https://mamapoczatkujaca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja lubię chodzić tak co miesiąc dwa na podcięcie końcówek.Wesołych Świąt :)
    Pozdrawiam
    szalonaa-ja.blogspot.com obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie ostatnio mam duże problemy z włosami... Ni to dobry szampon znaleźć, no koszmar! Byłam w czwartek u fryzjera, wyszłam, moje włosy wyglądały cudownie, po 2 dniach spędzonych z włosami w domu, efekt nie jest taki sam! Jest okropny...
    http://vici-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny post, z rad na pewno skorzystam! obserwuje i liczę na rewanż :)
    http://janoslights.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam pytanko - nie wiem, czy już nie padło we wcześniejszych komentach, ale jak stwierdzić, czy moje włosy są wysoko- czy niskoporowate? :D Załóżmy, że nie chcę robić konkretnych badań pod tym kątem...

    OdpowiedzUsuń