niedziela, 8 maja 2016

Relacje z podróży: Praga na weekend #1

Atrakcji w Pradze jest tak dużo, że planowanie wszystkiego zajęło mi dobrych kilka dni. Wędrowanie rozpoczęłam na Starym Mieście, na prawym brzegu Wełtawy, ruszając spod pałacu królewskiego przez Rynek.

  • Rynek Starego Miasta - tętniący życiem, reprezentacyjny plac z okazałym ratuszem. Na wieży znajduje się słynny Orloj, XV-wieczny zegar astronomiczny z ruchomymi figurkami.
  • Most Karola ma ponad pół kilometra długości i prawie 10 m szerokości. Jest deptakiem, po którym oczywiście spacerowałam, podziwiałam 30 barokowych posągów i najpiękniejsze widoki miasta.

Pałac Wallensteina

To najbardziej okazała rezydencja magnacka Małej Strany. Obecnie jest siedzibą Senatu Republiki Czeskiej. Pałac można zwiedzać w dni, kiedy nie ma obrad, czyli latem w każdy weekend. W ogrodach są bardzo zadbane rabaty i zielenie - odwiedziłam przy okazji też ptaszarnię i sztuczną grotę ozdobioną naciekami imitującymi stalaktyty. Dodatkowym plusem było to, że wstęp jest bezpłatny.

Muzeum Kampa

Centrum sztuki współczesnej ulokowane jest w budynkach dawnych młynów - czynne jest od godziny 10 do 18. Znajduje się tu ekspozycja prac artystów środkowej Europy. Odbywają się też ciekawe wystawy czasowe. Bilet normalny kosztuje 240 koron, a ulgowy 120. 

Złota uliczka

Znajduje się w granicach praskiego zamku. Poddasza domków tworzą część fortyfikacji. Wstęp na uliczkę jest płatny: normalny bilet kosztuje ok. 250 koron, a ulgowy 120.

Muzeum zabawek

Porcelanowe lalki, pluszowe misie, pozytywki, kolejki, mechaniczne figurki można obejrzeć na dwupoziomowej ekspozycji. Najstarsze eksponaty pochodzą z XVIII w. Muzeum ma największą w Europie kolekcję lalek Barbie. Czynne jest od 9.30 do 17.30. Ceny biletów, dla dorosłych za 60 koron, a dzieci ok. 30.

Ogród Vrtbów

Zachwycił mnie labiryntami starannie przystrzyżonych żywopłotów, kolorowymi rabatami oraz barokowymi rzeźbami. Daje możliwość odetchnięcia od zgiełku w samym centrum miasta. Można go zwiedzać od kwietnia do października od 10 do 15. Bilet normalny kosztuje 65 koron, a ulgowy 45.

Praga, Czechy, Miasto, Rzeka, Zamek, Architektura, Most

Most Karola, Praga, Czechy

Praga, Czechy, Historycznie, Mołdawia, Miasta, Rzeka

Ścieżka, Bruk, Jesień, Drzew, Rzeka, Wełtawa, Praga

Karabin Wyspa, Praga, Noc, Miasto, Historia, Dom

Praga, W Nocy, Mosty, Kapitału, Rzeka, City, Niebieski

Most, Carlos, Praga

Most Karola, Praga, Czechy, Most, Historycznie

Most Karola, Most, Praga, Czechy, Mołdawia

Praga, Budynku, Kolorowy, Kolor, Miasta, Czechy

St Vitus Cathedral, Praga, Kościół, Historycznie

Praga, Budynku, Plac Wacława

Praga, Lato, Budynek, Plac

Praga, Czechy, Fasada, Architektura

Most, Praga, Rzeka, Cityscape, Historyczny

3 komentarze:

  1. Och, przepiękne zdjęcia i widoki... A pomyśleć, że 21 maja mogłam jechać na wycieczkę do Pragi, ale będę wtedy na weselu.
    Pomimo, że już dawno po 18, to chciałabym się wybrać od tego muzeum zabawek!:D
    CROWDED DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  2. Koleje miejsce do zwiedzenia ;) obserwuję, jeśli Ci się u mnie spodoba, mogę liczyć na to samo? ;)
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham to miejsce! Byłam tam chyba ze 3 razy i zdecydowanie Praga najpiękniejsza jest wiosną ;)

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK

    OdpowiedzUsuń