czwartek, 14 lipca 2016

Wakacje pod słońcem Italii

Lazurowe jezioro Garda

Podróż samochodem do północno-wschodnich Włoch zajęła mi zaledwie jeden dzień. Po pierwsze jest tu gdzie odpocząć! Kocham góry i romantyczne krajobrazy, więc wybrałam relaks nad jeziorem Garda, wokół którego znajduje  się wiele ładnie położonych i dobrze zaopatrzonych kempingów. Taflę wody otacza bujna roślinność, a na północy także góry. Północne wybrzeże jeziora przypomina fiord. Z Malcesine wjechałam kolejką linową na szczyt Monte Baldo liczacy 2218 m n.p.m. Następnie odbyłam rejs statkiem po jeziorze, a na półwyspie Sirmione skorzystałam z leczniczych źródeł siarczanych. Urokliwe miasteczka nad Gardą kryją liczne atrakcje,np. w Gardone Riviera odwiedziłam ogród botaniczny i amfiteatr. 

W pobliżu jeziora Garda leży słynna Werona, gdzie zobaczyłam Arenę - jeden z największych zachowanych do dziś starożytnych amfiteatrów. W jednej z klimatycznych knajpek leniwie sączyłam regionalne wina. 

Statek, Łódź, Jezioro Garda, Włochy, Morze, Żaglowiec

Garda, Żeglujący Na Desce Wodnej, Włochy, Riva, Wakacje

Swans, Ptaki, Natura, Przyrody, White, Jezioro Garda

Włochy, Garda, Wakacje, Jezioro, Budynku, Banku

Jezioro, Łódź, Vela, Garda, Łodzie

Włochy, Garda, Jezioro, Wody, Niebieski, Banku, Wakacje

Włochy, Garda, Malcesine

Garda, Włochy, Malcesine, Banku, Idylliczny, Zobacz

Garda, Jezioro, Monte Baldo, Monte Baldo Stałe, Góry

Garda, Góry, Monte Baldo, Jezioro

Garda, Idylla, Krajobraz, Monte Altissimo

Sirmione, Jezioro Garda, Architektura, Podróży

Włochy, Werona, Colloseum, Miasto, Architektura

Piaski Riwiery

Następnie spędziłam trochę czasu na Riwierze Adriatyckiej - to kilometrowe plaże, ciepła plaża i znane kurorty. Korzystałam też z atrakcji oferowanych przez aquaparki i parki rozrywki. Odwiedziłam Aqualandię w Lido di Jesolo - są tam niezwykłe atrakcje wodne, ale także można skorzystać ze wspinaczki na ściance i skoku na bungee. 
Zajrzałam do Rawenny, by podziwiać zabytki wczesnochrześcijańskie, w tym nie mające sobie  równych mozaiki.

Rawenna, Hotel Campanile, Torre, Wieża Kościoła

Mozaika, Neoniano, Rawenna

Rawenna, Bazylika, San Kluczowe, Kościół

Katedry, Rawenna, Bazylika, Kościół

Wiem, że w Wenecji zawsze panuje tłok, ale przynajmniej raz w życiu warto ją zobaczyć. Odwiedziłam Pałac Dożów, bazylikę św. Marka oraz słynne mosty: Rialto i Most Westchnień. Popłynęłam w rejs po Kanale Grande tramwajem wodnym.


2 komentarze:

  1. Pięknie, zazdroszczę ;).
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Już się nie lubimy, zabierz mnie tam!!!
    http://dyed-blonde.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń