Wyznaczaj sobie priorytety
Musisz każdego dnia określić, co chcesz zrobić. Nie możesz skupiać się na niepotrzebnych rzeczach, wiedz co jest najważniejsze i poświęć temu 100% swojej uwagi. Dzięki temu, że uporasz się z tym najważniejszym, a może i najtrudniejszym zadaniem sprawi, że poczujesz nieziemską satysfakcję oraz będziesz czuł większą energię i zapał do dalszego działania.
Prowadź kalendarzyk
Bardzo dobrym sposobem na rozplanowanie czasu i wypełnianie obowiązków, jest zapisywanie sobie notatek w terminarzu. Każdego ranka, na przykład przy śniadaniu zapisz sobie listę rzeczy, którą masz danego dnia do wykonania. Jeśli coś zrobić, skreśl to - byś wiedział, że masz coraz mniej obowiązków do wykonania.
Postaraj się skupić na jednej rzeczy
Pamiętaj, zwłaszcza, jeśli masz sporo rzeczy do zrobienia, że najlepiej będzie, jak skupisz się na jednej rzeczy. Wówczas zrobisz ją szybciej i porządniej, a potem będziesz mógł przejść do kolejnej czynności z czystym sumieniem.
Co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj
Wiem, że nieraz lenistwo bierze nad nami górę. Ale warto zrobić coś szybciej, a potem mieć wolne. Dlatego lepiej nie odkładać niczego na jutro, a zrób to dzisiaj. Jeżeli wszystko będziesz odkładać na drugi dzień, to musisz mieć świadomość, że się nie wyrobisz, bo będziesz mieć nawał pracy. Lepiej zaoszczędź sobie nerwów i niepotrzebnego stresu.
Wyznaczaj deadline
Musisz dokładnie określić termin, do którego musisz wykonać zadanie. Kontroluj czas, bądź punktualny. Dzięki temu będziesz mieć wszystko dopięte na ostatni guzik.
Zadbaj o komfort
Nie możesz pozwolić na marnowanie czasu lub niepotrzebne nerwy. Wyłącz muzykę, nie spotykaj się w tym dniu z przyjaciółmi, nawet jeśli będą namawiać Cię na wspólny wypad na miasto. Spokojnie, jeśli są prawdziwymi przyjaciółmi, na pewno się nie obrażą. A Ty uporasz się szybciej z zadaniami i będziesz mógł na luzie pójść się z nimi spotkać, bez żadnego napięcia, że masz jeszcze coś do roboty.
Aby być dobrze zorganizowanym naucz się planować swoje działania i działaj zgodnie z planem, bez względu na aktualne samopoczucie czy poziom energii. Nie ulegaj zniechęceniu, nie rozpraszaj się, nie odwlekaj niczego na później. Mam nadzieję, że teraz już jesteś zorganizowany, lub chociaż będziesz się starał z całych sił. Życzę Ci powodzenia!
świetny post, bardzo przydatny, ja sama czasem miewam problemy z organizacją
OdpowiedzUsuńnahumanie.blogspot.com
Dziękuję ;)
UsuńBardzo ciekawe :) Pozdrawiam i zapraszam na:
OdpowiedzUsuńmaggie-fashion-style.blogspot.com
Oj tak, teraz przed maturą mi się to przyda! :D Cenne rady.
OdpowiedzUsuńZapraszam http://ksosna.blogspot.com/
U mnie sprawdza się właśnie zapisywanie w notatniku :)
OdpowiedzUsuńBloga oczywiście dodaje do obserwowanych ;)
Ciekawy post:)Prowadzę kalendarz , ale i tak zdarza mi się coś przekładać na inny termin:)
OdpowiedzUsuńJa codziennie muszę sobie napisać na kartce co mam dzisiaj zrobić, inaczej jest tragedia :|
OdpowiedzUsuńhttp://daydreamjuice.blogspot.com/2016/03/what-id-wear-4.html
Dobrze , że nie mam problemu z organizacją , ale bardzo przydatny post :P pozdrawiam i obserwuje <3
OdpowiedzUsuńkarolajn-blog.blogspot.com
Dobre rady! Jestem w szczególności za tym, aby skupić się na jednej rzeczy, żeby nie robić czegoś na ,,odczep się'', byleby szybko. Oj, odwlekanie czegoś na później też nie jest dobre. Jeśli chodzi o te kalendarzyki, średnio jestem za nimi, czuję się taka ograniczona i źle mi z tym, ale wiadomo, wszyscy preferujemy coś innego. ;) Trzymaj się! Obserwuję. Arleta
OdpowiedzUsuń